Onderwijs

18 december 2017
Meester Mark is 35 wanneer hij voor het eerst voor de klas staat. Hij heeft een carrière switch gemaakt en staat nu voor de klas. Na een korte periode geeft hij dit weer op. In Meester Mark vraagt door krijg je steeds verschillende inzichten te zien van allerlei docenten van heel Nederland, zowel basisschool als docenten in het voortgezet onderwijs of MBO.

Ik vind het leuk om te lezen wat andere collega’s van het beroep vinden, waar ze tegenaan lopen of waar ze juist helemaal enthousiast van worden. Je ziet voornamelijk het grote verschil in ‘opvoeding’ en hoe collega’s met andere leerlingen omgaan. Mijn mening over het boek is erg wisselend, sommigen delen vond ik heel interessant omdat er zoveel verschillende inzichten en docenten aan bod kwamen. Maar omdat de focus op de basisschool lag kan ik er niet altijd iets mee. Mijn werk in het voortgezet onderwijs is dan toch echt anders.

Meer recensies van