leuk hoofdpersonage

Lizzie 27 juni 2019
De andere vrouw, een Gabriel Allon thriller. Voor mij de eerste die ik las in de reeks, dankzij een leesclub op Thrillzone.

Het verhaal speelt hem af over verschillende landen, Oostenrijk, Israël, Rusland, Groot-Brittannië, US.
Gabriel Allon heeft een Russische spion die wil overlopen naar zijn inlichtingendienst, maar wanneer de overdracht uiteindelijk zou plaats vinden, wordt er roet in het eten gegooid. Hij geloofd ook niet dat dit zomaar toeval is en hij gaat op onderzoek uit.
De zoektocht brengt hem bij een vrouw in Andalusië deze blijkt het grootste geheim van het Kremlin al die jaren bewaart te hebben.
Jaren geleden blijkt de KGB een mol te hebben laten infiltreren in het westen en deze lijkt nu de macht te grijpen. Door zijn zoektocht naar de identiteit van de mol moet hij ook opnieuw in het verleden duiken en stuikt hij op het grootse verraad ooit in de 20ste eeuw.
Kan Allon de mol vinden en deze tegenhouden?

De andere vrouw bevat heel wat personages, waardoor je er echt met je gedachten bij moet zijn bij het lezen, om iedereen uit elkaar te houden, hierdoor duurde het ook even voor je echt in het verhaal zit.
Ieder personages die aanbod komt is wel heel goed uitgewerkt, je krijgt voldoende informatie om je in de personages te kunnen inleven. De echte spanning in het boek blijft wel wat uit. Door dat het vooral gaat over de zoektocht naar de mol, waarbij er weinig echte actie aanbod komt.
Je voelt wel dat de schrijver heel veel research heeft gedaan naar de verschillende inlichtingdiensten om zo de lezer de juiste info de verstrekken, er zit zeker ook waarheid in het boek, vooral de politieke gedachte erachter.

Voor de andere vrouw had ik nog nooit iets gelezen van Silva, wel ben ik door de andere vrouw te lezen nieuwsgierig geworden naar hoofpersonage Gabriel Allon, ik wil meer over zijn avonturen lezen en over hem te weten te komen. Ook al wordt de andere vrouw als een Gabriel Allon thriller omschreven, is het niet zo dat je het gevoel hebt dat je iets mist als je de vorige delen nog niet gelezen hebt, bij bepaalde series is dat wel het geval hier niet.

Als je een leuk personage wilt leren kennen zijn de boeken met Gabriel Allon een aanrader.

Meer recensies van Lizzie