debuut van het jaar???

Lizzie 13 februari 2018
De Krijtman wordt bestemeld als het debuut van het jaar. Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Is het boek slecht? Nee dat niet, maar ik had ook geen wow effect. Ik miste wat spanning, en duidelijkheid in het boek.
Het boek wordt verteld het uit het zicht van Edward (Eddie) Adams. Die afwisselend afspelen in 1986 en 2016. Het verhaal gaat over een moord die gepleegd is geweest in 1986. Het lichaam is gevonden aan de hand van krijtmannetjes. Wie is de moordenaar de krijtman? Of toch iemand anders.
In loop van het verhaal leer je Eddie en zijn vriendengroep kennen. Hoe ze waren als 12 jarigen en hoe ze zijn 30 jaar later. Hoe de gebeurtinissen van in 1986 hun leven heeft bepaald.
Ik heb voor mijn doen er lang over gedaan om het boek uit te lezen. Ik had er echt meer verwacht. Het heeft mij wat teleurgesteld. Er mochten bepaalde dingen van mij meer uitgewerkt worden op het einde, want wanneer de ontknopping gebeurd, vind ik dat je als lezer toch nog met een aantal vragen zit. Het mocht spannender zijn. Het is een origineel thema en plot maar ik denk dat het nog beter uitgewerkt kon worden.

Meer recensies van Lizzie