Leuk ontspannende ya

Lizzie 07 juni 2019
Readinglife 567 mocht mee buzzen met licht, camara liefde. Een nieuwe young adult reeks van Holy smale. Eerder schreef Smale al de reeks Geek Girl. De nieuwe reeks heeft ze gedoopt tot de Valentines reeks, Licht camera Liefde is hier het eerste deel van.
We leren in deze reeks kennismaken met de familie voornamelijk met Hope, Faith, Mercy en hun broer Max.

Hope de jongste van het stel denkt dat het leven een film is, ze beeld zich iedere gebeurtenis voor in haar hoofd als dat het een filmscenario is, zodat wanneer iets niet loopt zoals zij het wil ze het kan knippen en kan overdoen. Ze wordt bijna zestien en mag dan net als haar zussen en broer haar intreden doen in de filmwereld, tot dan heeft ze echter een andere missie haar ware liefde vinden, dit is waar dit boek dan ook over gaat.
Wanneer Hope denkt die gevonden te hebben doet ze er ook alles aan om dit goed te doen verlopen, want haar horoscoop had dit immers zo voorspeld, dat ze de liefde van haar leven zou ontmoeten.
Hope denkt heel dikwijls dat het leven een echte romantische film is, de realiteit is dit echter niet helemaal….

Licht camera liefde doet de lezer met een smile op zijn gezicht zitten. Je ziet het leven (filmleven) echt door de ogen van Hope, de schrijfster zorgt mede dankzij de verschillende lettertypes ervoor dat de lezer duidelijk weet wat realiteit is en wat film is.
Dit wordt gedoopt tot een echte meidenserie en deze zal echt aanslaan in de leeftijdcategorie beginnende tieners, die allemaal dromen van de liefde en die ene perfecte jongen.

Toch is het niet allemaal rozegeur en mannenschijn tussen de regels door kunnen we ook lezen dat Hope eigenlijk eenzaam is, ook al heeft ze misschien het droomleven waar velen naar verlangen. De schrijfster toont hiermee aan dat het leven niet altijd is zoals in de boekjes of in de film. Maar uiteindelijk met de juiste inzichten en de juiste mensen rond je heen komt alles goed. Je voelt ook dat Hope groeit als persoon, dat ze een beter inzicht krijgt in zichzelf.

Een leuk boek om gelezen te hebben.

Meer recensies van Lizzie