Meeslepend, triggert van begin tot het eind

Lobke 04 juli 2019

Ik heb alle boeken van Aloka Liefrink gelezen. Ze schrijft keer op keer beklijvende pageturners. Solovlucht echter geniet veruit mijn voorkeur! Ik kan me niet van het idee ontdoen dat zij persoonlijke bagage heeft meegenomen in deze roman. Ze stelt het thema "adoptie" en "screening" in vraag, als geadopteerde. En niet alleen "adoptie" is een belangrijk thema, ook extreem partnergeweld. Savarana maakt veel mee, maar ze geeft de lezer reƫle tools om uit het kluwen van gevaarlijke/ destructieve situaties te komen. Kracht waarover menig vrouw wil bezitten, maar niet altijd vindt door angst. Ik las dat Aloka zelf ook een praktijk runt als erkend gediplomeerd life coach, en ik ben ervan overtuigd dat ze heel wat mensen tools kan geven.
Los daarvan. Aloka wordt vaak beschreven als een auteur die pageturners schrijft. Ook in Solovlucht bewijst ze die kwaliteit. Meer dan ooit zelfs! Je wil bij elke pagina weten welke pittige uitdaging Savarana op haar pad tegenkomt. En dat is aardig wat!
Het boek werd geponeerd als psychologische roman, maar het thrillergehalte ontbreekt zeker niet in Solovlucht. Een musthave! Ik wacht op je volgende boek, Aloka.