Ben jij je nieuwschierigheid de baas?

lttlered 23 november 2018
Stephen King een zeer bekende schrijver bij vele, wat inhoud dat ik me hier niet verder over hoef toe te lichten. Hij heeft het weer waar gemaakt met dit boek.
Gwendy’s knoppenkist is een ideaal boek als je tussendoor iets wilt lezen het is namelijk erg kort. Maar des al niet te min is het een zeer goed boek. Waar ik genoeg nieuwsgierigheid aan de pas komt.
Gwendy word als jonge meid benaderd in het park door een vreemde man met een bolhoed. Je kan het waarschijnlijk al raden dat dit dezelfde man is die op de kaft van het boek te zien is. Gwendy heeft geleerd van haar ouders om niet met vreemde mensen te praten dus wil ze het liefste gewoon gelijk door lopen. Toch op de een of andere manier krijgt de man haar zover om toch even een praatje met haar te maken. Hij verteld haar, dat hij haar al een tijdje in de gaten hield en dat ze haar een speciaal meisje vond. Dit komt voor haar erg stalkerig over en ze wil het liefste gewoon gelijk weg. Maar dan haalt hij een kistje tevoorschijn en zegt dat die voor haar is. Hier raakt ze erg door geïntrigeerd en is heel nieuwsgierig wat voor kistje het is. Het heeft van die rare knoppen en twee laatjes.
De meneer legt uit wat het is en doet en geeft het dan aan haar. Ze moet op dit kistje passen tot dat het de beurt is aan iemand anders. Toen Gwendy dit kistje aan nam wist ze niet dat haar hele leven ging veranderen.
Er zit genoeg spanning in dit boek en het leest heerlijk door. Al mocht Stephen King af en toe wel meer in detail gaan waardoor het boek ook wat dikker zou zijn. Veel lees plezier.

Meer recensies van lttlered