Neem een kijkje in het criminele circuit

LucazBoy 17 oktober 2015
Bloedbroeders, een boek van Helen Vreeswijk. Reza komt met zijn familie naar Nederland, hij logeert bij zijn neef Ayaan. Ayaan betrekt Reza bij allerlei klusjes, maar wil Reza dit wel?

Dit boek was aan de ene kant best leuk: het was spannend, je neemt een kijkje in Reza's leven, en je wilt weten hoe het afloopt.
Aan de andere kant was het boek niet helemaal compleet, alsof je iets mist, het inleven in Reza, en in Ayaan is namelijk lastig, omdat ze een andere persoonlijkheid hebben dan ik... Het had beter geweest als Ayaan ook een duidelijkere zwakke kant had, zodat je misschien ook wat meer met hem zou meeleven. Verder weet je weinig van Fleur, dat is ook best jammer. Meiden zijn in dit boek meer een 'bijzaak', terwijl dat in de hedendaagse samenleving inmiddels niet meer zo is!
De schrijfstijl vond ik wel fijn, al was het soms best grof, het las gemakkelijk, en dat is ook de reden dat je toch wilt verder lezen. De afwisseling van Reza en Ayaan, naar het werk van de recherche, vond ik leuk bedacht!
Ik geef dit boek een 7.

Meer recensies van LucazBoy