Terug naar Dyfed - en de Andere Wereld

LysanderMazee 09 juni 2019 Auteur
De held van Anwyn is een heerlijk sprookje om een avond mee weg te dromen en in één ruk uit te lezen. Van De Vrouwe Van Myrdin kennen we al Cathinca's vlotte schrijfstijl en actie die zich met betoverende scenes afwisselt. Ook deze novelle levert weer een vermakelijk verhaal met een mooie boodschap.

Pwyll beledigt tijdens de jacht onbedoeld de koning van de Andere Wereld, en wordt gedwongen het op een akkoordje te gooien met de machtige koning Arawn. In Arawns gedaante moet hij diens geduchte vijand Hafgan verslaan. Maar hoe voorkom je als zeventien jarige jongen dat het betoverde hof van Anwyn erachter komt dat jij niet hun onsterfelijke soeverein bent?
Een tweede deal met hoveling en ultieme boekenwurm Rhiannon lijkt het antwoord, maar ondanks hun goede voornemens elkaar te helpen met hun problemen, wordt de situatie er niet makkelijker op wanneer ze een plot tegen koning Arawn ontdekken.
In een strijd waarin onverslaanbare krijgers, huiveringwekkende wezens en een gedwongen huwelijk Pwyll en Rhiannon uit elkaar proberen te drijven, blijft Rhiannon in Pwyll geloven omdat ze hem werkelijk ziet voor wie hij is, tot in het diepst van zijn wezen.

Meer recensies van LysanderMazee