Bildung in een Pinkstergemeente

07 maart 2016
De ouders van Aaf bekeren zich van een protestants geloof naar een pinkstergeloof, later zich dopen en hun hele leven verandert. Aaf vindt het als kind allemaal wel interessant en spannend, allemaal nieuwe mensen over de vloer, altijd liederen zingen. Hoe ouder ze wordt hoe meer ze wordt geconfronteerd met de wereld buiten de Pinkstergemeente en moet ze daarin haar weg vinden.
Ik vond dit een leuk boek, maar soms vond ik de verhaallijnen en karakters wat plat, dan werd het duidelijk dat de schrijfster vooral kinderboeken geschreven heeft. Ik vond Aaf dan ook af en toe wel erg naïef en ondoordacht, ook als ze ouder wordt. Maar mijn complimenten aan de schrijfster over haar kennis van de Pinkstergemeente. Ik denk dat liefhebbers van Dorsvloer vol confetti van Franca Treur dit boek ook kunnen waarderen.

Meer recensies van