Nieuwsgierig naar meer Santos-Dumont en meer Japin

17 november 2015
De Gevleugelde is wat mij betreft een boek dat heel goed de schrijfstijl van Arthur Japin typeert, doordat het aan de ene kant een meeslepend verhaal is over een excentriek personage, Alberto Santos-Dumont, maar aan de andere kant de moeite waard om langzaam van te genieten, omdat het verhaal aaneenhangt van parels van zinnen. Ik vond het een prachtig boek, ook om te zien, het omslag is van linnen en heeft vliegende figuren in reliƫf. Het verhaal is gebaseerd op echte gebeurtenissen, dat maakt het erg bijzonder om te lezen, omdat sommige gebeurtenissen zo waanzinnig lijken. Het boek maakt nieuwsgierig naar meer over Santos-Dumont, maar eigenlijk vooral naar meer boeken van Arthur Japin.

Meer recensies van