Onoverwinnelijk

Onoverwinnelijk start een korte tijd na waar Onverschrokken eindigde. Fallon is een beruchte en getalenteerde gladiatrix met een hele reputatie. Samen met haar zusters wint ze gevecht na gevecht, maar als ze door hun tegenstanders worden aangevallen, moeten ze in actie komen. Maar alles wordt gesaboteerd waardoor het lijkt alsof de Achillea krijgers waar Fallon deel vanuit maakt, zelf in opstand zijn gekomen. Maar zodra de reden en de achterliggende gedachte van Pontius Aquila, hun grootste vijand, boven water komt is er nog maar één ding dat Fallon kan doen om haar zusters en haar bloedeigen zus te redden van de ondergang. Ze sluit zich aan bij een beruchte, maar lang vergeten stam: de Amazones.

En dat lukte na de eerste tien hoofdstukken uiteindelijk heel goed. Hierna kreeg ik de vaart die ik in het eerste boek steeds had gehad, weer terug. De personages die een grotere rol kregen waren redelijk goed uitgewerkt. Van sommigen verwachtte ik bepaald gedrag en dit bleek ook zo uit te pakken in het verhaal, maar er zaten natuurlijk ook wel een paar verrassingen tussen. En die hielden het verhaal interessant.

De groei van Fallon is een ander verhaal. Ze heeft nog steeds hetzelfde doorzettingsvermogen en is altijd nog even slim om oplossingen te bedenken voor de meest uiteenlopende situaties. Ze is nog steeds trouw aan haar zusters, maar moet uiteindelijk anderen ook toelaten en vertrouwen om aan de winnende hand te blijven. Hier heeft ze bij de een meer moeite mee dan bij de ander. Deze struggles brachten wat meer realiteit met zich mee. Omdat het verhaal zich in een heel andere tijd afspeelt vond ik het soms moeilijk om me helemaal erin te verplaatsen. Maar doordat de hoofdpersonages af en toe met dezelfde problemen kampen als ik of bekenden van mij wel eens in deze tijd, was er voor mij meer personalisatie mogelijk met Fallon. Soms vond ik wel dat deze struggles wat dieper uitgewerkt konden worden. Dus wat mij betreft mag deel 3 snel verschijnen.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)