Bad boys all over the place

Voordat er werd aangekondigd dat uitgeverij De Fontein een nieuw boek uit ging brengen had ik nog nooit van Erin Watt of de Royals-serie gehoord. De engelstalige covers van de drie boeken zien er geweldig uit en ik ben daarom ook blij dat er besloten is om die cover voor de Nederlandse editie ongeveer zo te houden.

Ik wist niet heel goed wat ik van dit boek moest verwachten, maar toen ik hoorde dat dit het boek was dat in de 'Bad Boys' Celebrate Bookbox zat kon ik niet wachten om erin te beginnen. Zeker niet door het feit dat er waarschijnlijk maar liefst 5 bad boys in het boek zouden zijn. En die vijf dat zijn me er een paar. Vanaf het eerste moment wist niet of ik me tot ze aangetrokken voelde of verafschuwde, net als Ella die voor hetzelfde dilemma komt te staan.

Het verhaal om de personages en gebeurtenissen heen is mooi in elkaar gezet. Hoewel ik me niet kan verplaatsen in bepaalde omstandigheden, zoals het rijkdom maar ook de armoede van de verschillende families lijken de problemen en de gevolgen daarvan me zeer realistisch. De problematiek wordt niet al te diep uitgewerkt, er is meer tijd besteed aan het uitwerken van alle verschillende (sexy) personages en dit stoorde me absoluut niet.

Er gebeurden veel onverwachte dingen en dat hield de spanning in het boek hoog. Ik wist van bijna geen enkel personage wat ik van die persoon kan verwachten. Erin Watt weet hoe ze ons om de tuin moet leiden. Al met al was het een erg goed, interessant, sexy en stoer verhaal. Ik kijk met veel verwachting uit naar deel 2 dat in het najaar in het Nederlands zal verschijnen. Vijf sterren voor dit eerste deel van De Royals.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)