Mloez 25 augustus 2013
De teruggekeerden is mijn eerste kennismaking met auteur Jason Mott. Het verhaal gaat over een echtpaar waarvan hun 8-jarig zoontje terug keert nadat hij bijna 50 jaar terug is overleden. En hij is niet de enige. Overal ter wereld duiken de teruggekeerden op. En dan zo ineens na een poosje verdwijnen ze ook weer.
Het verhaal begint rustig en helaas een beetje taai. Hierdoor is het moeilijk om de aandacht erbij te houden.
Het verhaal is erg ongeloofwaardig, maar past voor mijn gevoel ook niet echt in het genre fantasy/SF. De spanning is ver te zoeken, het is meer een roman. De personages zijn redelijk uitgewerkt en naarmate het boek vordert leest het beter weg. Echter het blijft een oppervlakkig verhaal zonder enige diepgang. Ik kon er erg moeilijk in komen, en had moeite om toch steeds maar weer verder te lezen. Uiteindelijk opgelucht dat ik het boek uit had.

Meer recensies van Mloez