titel en schrijfstijl kloppen niet

Maaike Loonen 15 april 2018
De titel van het boek schiep bij mij de verwachting dat het om een flitsend boek zou gaan. Dit is het voor mij niet geworden hoewel het verhaal dat erachter zat mooi was. De drang van de hoofdpersoon om te weten wie de echte vader van zijn kind was kwam duidelijk naar voren, evenals de leugens waarin iedereen zich had genesteld.

Het lezen (lees: luisteren) van het boek bleek regelmatig een langdradige bezigheid. De schrijver heeft vaak geprobeerd het verhaal een filosofisch/psychologisch karakter te geven. Dit is hem, vind ik onvoldoende gelukt, hoewel er ook zeker ook hele mooie beeldspraken in staan.

Als de vele, nutteloze uitweidingen waren weggelaten was het boek spannender, beter leesbaar geweest, Wel drie sterren,

Meer recensies van Maaike Loonen