Maarten B.-2384 06 februari 2007
Crista von Bernuth is volgens "Der Spiegel" de Duitse Henning Mankell, wel, daar heb ik toch weinig van gemerkt: geen meeslepende personages, geen intrigerende beschrijvingen en ook geen echte maatschappelijke ondertoon. Ik heb me echt door dit boek moeten slepen. Het komt traag op gang, het taalgebruik vond ik nogal stroef (maar dat kan natuurlijk ook aan de vertaling liggen) en ook het verhaal zelf boeide me niet echt. Daarvoor was er ook te weinig spanning doorheen het boek. Je weet niet goed wat er gebeurd is en wie de dader zou zijn (hetgeen normaal is in een thriller), maar doorheen het boek was er voor mij vooral veel onwetenheid en worden diverse verdachten zonder meer naar voor geschoven, het onderzoek levert doorheen het boek amper iets op (dus geen hints, geen tips) en slechts op het eind krijgen we vaart, maar daartussen wordt er totaal geen spanning opgebouwd. Nee, ik vrees dat ik snel ga vergeten dat ik dit boek gelezen heb.

Meer recensies van Maarten B.-2384