Ongeloofelijk mooi!

Malaika 10 december 2017
Hazel weet al heel lang dat ze nooit oud zal worden. Ze heeft kanker, maar dank een speciale wondermedicijn kan ze nog iets langer leven. (Zou deze medicijn maar in het echt bestaan…) Omdat haar moeder vindt dat ze niet genoeg sociale contacten heeft, gaat ze naar een kanker support groep, daar leert ze Augustus Waters kennen.
Augustus is helemaal anders dan iedereen die ze kent en ze kan heel snel goed met hem opschieten. Hij heeft maar een been - het andere moest geamputeerd worden zodat hij van zijn kanker zou kunnen genezen. Hij is kankervrij. Met hem deelt Hazel haar passie voor het boek 'An Imperial Affliction' van Peter van Houten en ze besluiten opzoek te gaan naar de mysteriöse auteur.

Zowel Hazel als ook Augustus zijn unieke protagonisten, die zomaar uit het boek springen en in de echte wereld zouden kunnen leven. Zo real zijn ze. Ze zijn erg verschillend maar toch lijken ze heel erg op elkaar.

‘The Fault in our Stars' is geen boek voor zomaar tussen door. Je begint het te lezen en stopt pas als het uit is. Je lacht heel erg veel, ook al is het super verdrietig en je huilt. Je denkt er nog maanden na het gelezen te hebben over. Het blijf in je hart zitten. Je pakt het boek nog en nog een keer in je hand tot dat het weer helemaal uitgelezen is. Het houd je vast.

Dit boek is een van mijn lievelingsboeken, (niet veel boeken krijgen van mij deze titel) ook al is het verhaal heel erg verdrietig, krijgt de auteur het voor elkaar er een bijzondere humeur erin te stoppen.

John Green heeft een ongelofelijk mooi boek geschreven, dat iedereen gewoon zou moeten lezen.

Meer recensies van Malaika