Een heerlijk jaren 50 boek.

Mandy Tulp 24 april 2017
De auteur Fiona Davis heeft een heerlijk boek geschreven over de meisjes uit The Barbizon meisjeshuis in New York, ook wel in de jaren 50 'het poppenhuis' genoemd.
Het verhaal speelt zich in 2 delen af:
Het eerste deel speelt zich af in 2016; Rose Lewin die in het appartementencomplex woont, wat vroeger The Barbizon was en waar de paar oude bewoonsters nog wonen.
Rose is journaliste en ontdekt mooie, spannende verhalen uit die tijd toen The Barbizon nog in volle glorie stond.

Het tweede deel speelt zich af in 1952, waar Darby McLaughlin de hoofdrol speelt. Zij woont in The Barbizon en maakt daar avonturen mee, wat later de geschiedenisboeken in kan gaan.

Een heerlijk, 334 blz tellend, liefdesroman wat ook weer een spannende twist heeft.
Al met al een superboek, wat ook nog een Fiona's debuutalbum is. Van haar gaan we zeker meer horen !

Meer recensies van Mandy Tulp