Een discutabel debuut!

Manon 03 juli 2019
Het boek begint heerlijk! Met een goed gedetailleerd beschreven moord. Het eerste hoofdstuk roept gelijk genoeg vragen op en ik was zeer gemotiveerd om verder te lezen!
Na een aantal hoofdstukken bleek dat het voor mij een boek was waar ik zeker mijn koppie er moest houden. Veel details die mij ook veel aan het denken zetten. Heerlijk om mee te denken met Hamer en Neli.
Wel merkte ik dat ik steeds meer moeite had om een klein stukje te lezen. Doordat je veel moet nadenken was het voor mij best vermoeiend en moest ik mij er flink doorheen slaan. Ook had ik moeite met kleine stukjes, omdat ik graag door wilde lezen en mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld.

Wat ik erg sterk vind aan dit boek is dat er veel gebruik wordt gemaakt van de actualiteit. De situaties die worden beschreven zijn van deze tijd waardoor ze erg herkenbaar zijn. Ik kon me hierdoor erg goed in het boek verplaatsen. Er worden dan ook mooie vergelijkingen gemaakt die erg herkenbaar zijn! Dit maakt het boek erg aantrekkelijk om te lezen. Zo zijn er ook leuke actuele woordspellingen en vergelijkingen!

Wel vond ik dat er te veel opzichtige hints waren die kenbaar maken wie de dader is. Dit was ook vrij vroeg in het boek, waardoor de ontknoping voor mij iets minder bijzonder was. Ik had gehoopt dat er toch nog een flinke plottwist in kwam, maar die bleef uit. Echter vond ik dat dit het boek niet veel slechter maakte! Wel maakt dit voor mij een boek waar je een lekkere discussie over kan voeren met je medelezers en zo ook andere interpretaties van het boek inzien!

Ik geef dit boek 3 sterren! Hier heb ik even over moeten nadenken en een discussie met mijzelf over gehad. Waarschijnlijk had ik meer verwacht dan dat er daadwerkelijk van kwam. Daarnaast heeft voor mij de periode van lezen denk ik ook een rol gespeeld. Een erg drukke periode met een boek waarbij ik veel moet nadenken combineert niet altijd even lekker! Ik ben zeker zeer benieuwd naar het vervolg van Hamer en Neli en zal die ook zeker gaan lezen!

Meer recensies van Manon