He did it (again)!

Manon Spijker 30 juni 2016
Het verhaal gaat over Miles Halter. Miles heeft besloten om zijn derde jaar door te brengen op de Kostschool Culver Creek. Daar ontmoet hij Alaska Young en Chip "de kolonel" Martin. In het boek worden de dagen afgeteld. Door het aftellen van de dagen wordt de spanning in het verhaal opgebouwd. Je blijft je je het hele verhaal afvragen wat gebeurt er met Miles als de dagen zijn afgelopen?

Miles is echt een typisch John Green karakter. Hij is Awkward, verliefd op het mooiste meisje van de klas en is geobsedeerd met laatste woorden. Dat doet niet af aan het verhaal. Het verhaal over Miles houdt je tot de laatste seconde vast. Misschien niet van de spanning maar de mooie woorden van John Green laten je zeker niet los.

John Green is zonder twijfel de beste schrijver die ik ooit gelezen heb. Dan heb ik het niet perse over het verhaal ( die ook ontzettend goed was) maar de manier waarop hij schrijft, hij laat zijn karakters echt tot leven komen.

Het grote misschien is echt een boek dat iedereen gelezen moet hebben.

Meer recensies van Manon Spijker