Tip voor boekenclubs

Marcella Kleine 23 september 2014 Auteur
Vanavond heeft 'mijn' boekenclub - of leesclub, hoe je het ook noemen wilt - 'De viool van mijn moeder' besproken. Met behulp van de website www.devioolvanmijnmoeder.nl hebben we daar een extra bijzondere avond van kunnen maken. Op de site is namelijk de muziek te beluisteren, die in het boek genoemd wordt en zijn ook de bijbehorende fragmenten uit het boek te lezen. Heel bijzonder en sfeervol om op deze manier het verhaal nog een keer te beleven. Opvallend was ook dat iedereen het een goed boek vond! Dat komt nooit voor! We lezen heel verschillende genres en het is altijd zo dat een aantal een boek verschrikkelijk of saai vindt terwijl de anderen datzelfde boek prachtig vinden. Maar 'De viool van mijn moeder' werd door iedereen mooi gevonden. De bespreking was temeer geslaagd omdat ik van Yvonne van den Berg zelf - de schrijfster! - vragen had gekregen om vanavond met de boekenclub te bespreken. Leuk dat je tegenwoordig via de "digitale snelweg" zo gemakkelijk contact kunt leggen met auteurs, die anders onbereikbaar zouden zijn gebleven. En fantastisch dat er auteurs zijn, die dan zo snel met een reactie komen! Wat betreft de inhoud van het boek sluit ik me aan bij de recensie, die door West Mus is geschreven en kan niet anders zeggen dan dat 'De viool van mijn moeder' een indrukwekkend en mooi geschreven verhaal is en stof tot nadenken geeft.

Meer recensies van Marcella Kleine