Leuk spannend boek

Marieke Scheers 26 juli 2016 Hebban Recensent
In Game volgen we Henrik Petterson (HP), hij heeft geen werk, is een kleine crimineel beetje type klaploper. Op een dag vind hij in de trein een telefoon. “wanna play a game”, is het enige wat er verschijnt. HP besluit op ja te drukken en komt daarmee in een real play game met opdrachten. Die beginnen redelijk onschuldig, maar worden steeds grimmiger en gevaarlijker. Is het spel nog wel te stoppen voor het gruwelijk mis gaat?

Rebecca zit in de persoonbeveiliging. Ze is erg goed, maar ze heeft een verleden dat haar achtervolgd. Als dan ook de wegen van HP die van haar kruisen wordt het tijd om haar handelen van vroeger onder ogen te zien.

Het verhaal is spannend, vanaf het begin is duidelijk dat HP niet toevallig in de Game terecht is gekomen. Wat zit erachter? Dat wordt niet het boek niet beantwoord (er is ook nog een deel 2 en 3), maar de wijze waarop wordt gemanipuleerd is erg boeiend. Het zou je zomaar kunnen overkomen. De complot theorieën die worden losgelaten in het boek zijn net over de top, maar passen goed bij het hoofdpersoon en zijn denk en handelswijze.
De proloog beloofd een knallend einde, dat komt er ook, maar net even anders dan verwacht.

Meer recensies van Marieke Scheers