Gouden eeuw

Een roman die zich afspeelt in de gouden eeuw..
Nella Oortman trouwt met een vooraanstaand koopman...het is een verstandshuwelijk,Nella komt uit een arm gezin en gaat wonen aan de Herengracht een ontsnapping uit armoede..ze wil haar huwelijk laten slagen maar al gauw blijkt dat haar man Johannes veel weg is en niet van plan om liefde te geven aan Nella..
Hij is aardig maar afstandelijk haar stugge schoonzus woont ook in zijn huis met twee bediende...
Nella merkt al snel dat er veel geheimen zijn in het huis en dat Johannes een geheime leven erop nahoudt..
Ze krijgt een poppenhuis prachtig mooi dat precies is nagemaakt als het huis aan de Herengracht,ze besluit om er miniatuur spulletjes voor te laten maken..
De eerste keer krijgt ze meer dan ze heeft besteld en exact lijkt het op de spullen in huis later komen er meer van zulke pakketjes,het blijken een soort voorspellingen die uitkomen.
Ze komt langzaam achter wat er zich afspeelt in het huis maar ook waar Johannes mee bezig is dan stort even haar wereld in...voor die tijd is het een levens gevaarlijk geheim...

Tsja het leest fijn er gebeuren onverklaarbare dingen....dat vond ik iets minder het is allemaal niet zo heel duidelijk hoe dat kan....maar verder is het een mooi geschreven verhaal..

Meer recensies van Marijke Minnes Den Haan