Mooi verhaal

Haar droom was altijd om verpleegster te worden maar in Londen word haar droom tegengewerkt door een racuneuse vader die zowel moeder als dochter tiraniseerd..Annabelle is vastbesloten om haar doel te bereiken met behulp van haar moeder vlucht ze naar Parijs. ...ze laat haar vriend George achter en begint een nieuw leven bij haar tante aline. .
Daar ontmoet ze 2 jonge kunstenaars Etienne en Henry..2 Baskische jongens die besluiten om te gaan vechten in de Spaanse Burger oorlog. ..Annabelle die nog steeds graag verpleegster wil worden besluit mee te gaan ...ze staan daar te springen om verpleegsters ...een gevaarlijk besluit..wat tot grote gevolgen zal leiden...

Voor mij begon het verhaal echt mooi te worden 20 jaar later als annebels dochter Eugenie naar Parijs gaat....en het mysterie van haar moeders verleden ontdekt..

Het was mijn eerste kennismaking met de schrijfster Tamara McKinley wat mij opviel is haar gedetailleerde beschrijving van de omgeving in haar verhaal..erg mooi gedaan..had in het begin wel wat meer van het verhaal zelf verwacht maar sloeg het boek toch met een glimlach dicht...en ga zeker meer van haar boeken lezen..

Meer recensies van Marijke Minnes Den Haan