heb dit boek gelijk gelezen na het boek der doden. wat 'n geweldig vervolg had moeten zijn is toch 'n behoorlijke domper geworden. het verhaal vertelt het verhaal verder hoe Will Piper er achter moet komen waarom de boeken ophouden bij het jaar 2027. het boek bestaat uit 2 delen, de speurtocht in Engeland over het verloren boek 1527 en de jacht op het boek door de overheid. het betere gedeelte is de speurtocht, maar helaas is dit allemaal te vlug en te gemakkelijk geschreven. hier zitten best wat elementen in die wat meer aandacht nodig hadden gehad. ook wordt op één bladzijde verteld hoe het kaarsje uitgeblazen word voor opa en kleindochter, die 'n rol spelen in de speurtocht. het 2e gedeelte is 'n snel verteld verhaaltje zoals er in wel duizenden boeken aan toe gaat. wat betreft het antwoord van 2027?? kom je niet achter en natuurlijk wint onze held het van de overheid. niet echt verrassend. jammer meneer Cooper, dit boek was echt niet nodig geweest

Meer recensies van marijn herckenrath