marijn herckenrath 10 augustus 2011
"offerande" is het derde boek wat ik gelezen heb van deze auteur. omdat haar 2 andere boeken ontzettend goed waren kon ik het niet laten om haar eerste boek aan te schaffen en te verslinden. het verhaal verteld over Tora Guthrie die net op de Shetlandeilanden is komen wonen. haar paard overlijd en ze wil deze begraven op haar erf. tijdens de graafwerkzaamheden stuit ze op 'n lijk. het lijk van 'n vrouw waarvan het hart op brute wijze verwijderd is, net bevallen is geweest en wat later in het boek blijkt 2 keer overleden is. het gehele verhaal door weet Bolton op het moment dat je denkt hoe het in elkaar steekt 'n aanwijzing te geven die je theorie weer door elkaar hutseld. dit echt tot het einde toe. het verhaal is als 'n tapijt in elkaar geweven, elk los detail blijkt achteraf weer helemaal te kloppen. ooit is het wel wat ver gezocht en misschien niet helemaal geloofwaardig maar wel functioneel voor het verhaal, het is tenslotte maar 'n verhaal. het plot is niet echt origineel maar wel verrassend. Bolton schrijft als Koontz in zijn beginjaren en schrijft over onderwerpen als John Saul. ik kijk ondertussen weer uit naar haar volgend boek, mij heb je gewonnen

Meer recensies van marijn herckenrath