marijn herckenrath 02 november 2011
alweer 'n Pendergast-thriller. dit boek is het vervolg van koortsdroom waarin Pendergast het aan de stok krijgt met zijn zwager om de schijndood van zijn vrouw Helen. op het dieptepunt van deze strijd verteld zijn zwager dat Helen dus helemaal niet dood is. voor dood achter gelaten heeft Pendergast toch weer zijn levensstrijd gevonden en gaat op zoek naar de waarheid. in dit verhaal éénmalige gastrollen voor 'n lokale journalist, Corrie Swan uit 'n eerder verhaal en 'n sadistische nazi-huurmoordenaar. wat het boek (of de boeken) over Pendergast zo sterk maakt is hoe slim hij aan inlichtingen komt en daar ook altijd zijn zin en antwoord in krijgt. knap geschreven. echter één groot minpunt is dat het verhaal niet afgerond is, het begint te lijken op "morgen in goede tijden,slechte tijden. hopelijk gaat het schrijversduo dit na het volgende boek niet meer doen en ronden ze dit verhaal naar behoren af, anders haak ik af.

Meer recensies van marijn herckenrath