Oogvocht

Ilona van Hilst.
Uitgeverij Village.
Www.vandorp.net
ISBN 978 94 61852 519

Over de auteur Ilona van Hilst.
Geboren in 1961 werkte jaren lang in de IT totdat haar functie door reorganisatie overbodig werd.
Ze greep deze verandering met beide handen aan en stortte zich volledig op het schrijven.
Oogvocht is de derde thriller van haar hand.

Samenvatting.
Isis heeft een goed bestaan opgebouwd voor zichzelf. Samen met haar verloofde hebben ze een succesvol bedrijf. Haar leven verandert als daar ineens na 19 jaar haar broer Bram op de stoep staat. Die beweert dat jaren geleden hun moeder door nu stiefvader vermoord is. Isis gelooft in eerste instantie Bram niet. Ze maakt een afspraak met haar biologische vader. Die vermoedt dat er 21 jaar geleden iets vreselijks is gebeurd toen Bram en Isis nog bij hun moeder en stiefvader in Frankrijk woonden. Wanneer Isis kort daarna voor haar werk afreist naar het Egyptische Luxor, kan ze niet vermoeden dat haar leven plotseling in gevaar is door een mythische gebeurtenis.

Mijn beleving:
Aan de titel heb ik me vanaf het begin geƫrgerd. Vreemd genoeg weet ik niet waarom. Terwijl ik de cover echt prachtig vind,

Het verhaal.
Ik zat meteen in het verhaal. Het liep vlot, Ilona heeft een prettige manier van schrijven. Het verhaal bouwde ook goed op. Ik vind de rol van Walter niet zo sterk. Dat is wel jammer. De rol van Bram daar in tegen is heel sterk. Jammer genoeg, als je wilt dat het verhaal doorgaat blijft het halverwege wat doorkabbelen dat is jammer en dat doet afbreuk aan het boek. Terwijl het einde weer ijzersterk is.
Het is een goed boek, maar geen hoogvlieger.

Meer recensies van Marijo Bakker