Een boek over een boek en over het schrijven van een boek

Marina67 05 juni 2019
Dit dikke boek is een boek over een boek en over het schrijven van een boek.
Dat klinkt saai, maar dat is het zeker niet. Want het staat namelijk vol met plot twists.

Marcus Goldman heeft een bestseller geschreven. Maar nu zit hij in een writers block. Hij besluit zijn oude leraar Harry Quebert op te zoeken. Maar die raakt ernstig in de problemen. Want in zijn tuin is de in 1975 verdwenen Nola gevonden. Met het manuscript van Harry zijn boek "De wortels van het kwaad" in haar handen.
Harry heeft deze bestseller geschreven in de zomer dat hij, als 34-jarige, een relatie met de 15-jarige Nola had.

Met de hete adem van zijn uitgever in zijn nek besluit Marcus een boek over de zaak Harry Quebert te schrijven. Maar als dat boek klaar is blijken er dingen niet te kloppen en schrijft hij een nieuwe versie, De waarheid over de zaak Harry Quebert.

Gaandeweg blijkt dat niets is wat het lijkt en steeds als je als lezer denkt te begrijpen wat er met Nola is gebeurd komt er weer nieuwe informatie wat de zaak weer helemaal in een ander daglicht zet.
Er zijn veel personages, ieder met hun eigen waarheid en geheimen. Deze worden goed uitgewerkt.

De vele plot twists maakten dat ik maar bleef lezen. Ik wilde weten wat er nou met Nola was gebeurd!
En toen ik het boek uit had vroeg ik me af of ik nou wist wat er was gebeurd, of toch niet?

Het boek zit meesterlijk in elkaar en de schrijfstijl vond ik prettig.
De volle 5 sterren waard!

Meer recensies van Marina67