Origineel

Marina67 17 juni 2019
Voorlopers las ik vanwege de reading challenge. Ik lees nooit YA en fantasy dus dit boek ligt buiten mijn normale keuzes.
In het begin dacht ik dat het de Harry Potter kant op ging, maar dit vind ik anders en veel beter.

De hoofdpersoon Emma is een bijzonder meisje. Ze komt op mij zeer aardig en gevoelig over. Emma groeit op bij haar moeder met wie ze een goede band heeft. En ze heeft een klein broertje op die ze dol is.
Emma heeft bijzondere kwaliteiten, ze ziet en voelt dingen die anderen niet zien en voelen.
Op een dag ontmoet ze een ander meisje met diezelfde gaven, Philana. Ze gaat met Philana mee naar Frankrijk waar ze haar vader ontmoet die daar leeft in een gemeenschap van Voorlopers. Emma leert hier veel over haar gave en maakt een spannend avontuur mee.

Mirjam Hildebrand heeft duidelijk kennis van psychologie en de werking van de hersenen. Dat vond ik terug in dit boek.

Het leest als een trein, het is geschreven in een vlotte stijl. Maar de originaliteit raakte mij het meest. Ik vind het thema goed doordacht en uitgewerkt . De karakters zijn goed neergezet en de spanning bouwt zich mooi op.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb getwijfeld tussen 4 en 5 sterren. Er zitten losse eindjes aan, daar hou ik persoonlijk niet zo van. Maar er is een vervolg op geschreven. Ik lees ook nooit dit genre dus kan ook niet goed beoordelen hoeveel sterren het waard is. En ik las het e-book waar wel wat taal/spelfoutjes in zaten.

Maar voor de originaliteit en goede uitwerking van het thema geef ik toch 5 sterren!

Meer recensies van Marina67