Een verhaal dat je ''betinkelt''

marion thomas 09 december 2014
Een geweldig verhaal over een klein mannetje met de naam Wiplala. Doordat hij niet goed kan tinkelen, een soort toveren, is hij weggestuurd door de andere wiplala's. Wanneer hij zicht verbergt in het huis van de familie Blom en daar ontdekt wordt, begint er een avontuur. Als wiplala ergens bang voor is tinkelt hij het gevaar in steen. Zo is opeens de poes, die de naam vlieg heeft van steen, maar ook een onbekende dichter, wordt opeens bekend als hij als een stenen beeld buiten wordt neergezet. Wiplala kan soms wel, soms niet tinkelen. Je weet dus nooit of hij iets weer terug kan brengen in de oude staat. Het grootste gedeelte in het verhaal draait om het gebeuren, wanneer wiplala de hele familie Blom net zo klein tinkelt als hij zelf. De kleine mensen en wiplala beleven op dat moment vele avonturen en de vraag is of de familie ooit weer groot wordt.
Ik blijft het een super leuk boek vinden, vroeger was het boekje 'wiplala weer'' mijn favoriet, deze heb ik nog steeds. Ik wist niet dat er eerder deel was en vond het super om dit boek te lezen. Het blijft gewoon nog steeds 1 van mijn favorieten jeugdboeken. Leuk om zelf te lezen of om voor te lezen. Regelmatig verscheen er een glimlach tijdens het lezen.

Meer recensies van marion thomas