Dood de Vader, Sandrone Dazieri

Om met de deur in huis te vallen, wat een ontzettend spannend boek. Nadat ik het gelezen had, bleef het geruime tijd in mijn hoofd zitten. Wat een plot, wat spannend en zelfs een boek met een politiek actueel onderwerp over wantrouwen in autoriteiten en complottheorieen.
Ik had nog nooit wat van deze Italiaanse schrijver gehoord, maar ik hoop dat er nog veel meer boeken vertaald gaan worden.
In het boek spelen politie agente Colomba en Dante, een hoogbegaafde en briljante expert in het peilen en doorgronden van menselijk gedrag, de hoofdrol. Het zijn beide getraumatiseerde personen. Colomba is nog met ziekteverlof na een heftige bomaanslag in Parijs en Dante werd als kind ontvoerd en opgesloten in een silo. Zijn enige menselijke contact in de silo was “De Vader”.
Ze worden aan elkaar gekoppeld omdat er een vrouw vermoord is en haar zoontje vermist wordt. Het onderzoek vindt in het geheim plaats. De ontdekkingen die ze doen zijn te gruwelijk voor woorden, en is het allemaal wel waar? Dante gaat op zijn intuitie af en Colomba wil bewijzen zien.
Het is een boek met 560 bladzijden; en het blijft boeien. Elke keer is er weer een nieuwe wending in het verhaal en zelfs op het eind wordt je verrast. Ik hoop nogmaals dat we veel meer van deze schrijver gaan lezen!

Reacties op: Wat een geweldig boek!

Dood de vader - Sandrone Dazieri
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99