Het gegeven is interessant: een psychopaat die bezeten is van zijn ex-vriendin en haar maar blijft achtervolgen en tot wanhoop drijft. En de ex-vriendin die haar toevlucht zoekt bij een andere man, die in eerste instantie haar redder lijkt, maar uiteindelijk ook psychopaat blijkt te zijn. De uitwerking is minder interessant. De sfeer van het gehucht waar het verhaal zich afspeelt (sociale controle, geroddel, wekelijkse kerkgang) doet me denken aan de romannetjes van 40 jaar geleden. De inspecteur is een zwak, vergevingsgezind karakter; een grote tegenstelling met de gedreven inspecteurs uit de hedendaagse thrillers. Een luchtig verhaal voor even tussendoor, dat niet bijblijft. Daarna is de behoefte aan een echte, spannende thriller des te groter... Ik kom niet verder dan twee sterren.

Meer recensies van Marjanne van Gameren