Indrukwekkend gedurfd en onthutsend!

15 oktober 2017
Indrukwekkend gedurfd en onthutsend! Dat past voor mij het beste bij ‘De gekooide recherche’ van Michiel Princen. Ik heb zelden een boek gelezen dat zo zorgvuldig openhartig is. Bijzonder moedig ook hoe Michiel Princen uitgebreid inzicht in de wereld van de recherche geeft, hij schetst ook een goed beeld van hoe ingewikkeld allerlei belangen, hiërarchieën, systemen, regels, politiek en media het werk van de recherche maken. Maar ook laat hij zien wat het effect is van een ingesleten bedrijfscultuur waar geen of nauwelijks ruimte is voor friskijkers of dwarsdenkers. De auteur durft zijn vinger op zere plekken te leggen en dat vervolgens uit te spreken, ook in de organisatie zelf. Hij is niet alleen kritisch maar reikt oplossingen aan. Hij biedt daarmee aan de recherche, de politiek en de samenleving een mooie kans om werken vanuit je hart ook bij de recherche (weer) mogelijk te maken. Kortom, een openhartig boek dat opnieuw laat zien hoe ingewikkeld we Nederland met z’n allen hebben gemaakt.

Meer recensies van