Meer dan waard!

Marloes 21 juli 2016 Auteur
“Ik wilde dat de lezer zich zou afvragen of vergeving op nationaal niveau mogelijk is of dat die alleen tussen dappere personen haalbaar is. Maar zoals ik beschreef, besefte ik een nog kleiner gat aan het graven te zijn.”
Beide grootvaders van Chris Cleave vochten in de Tweede Wereldoorlog. Hun verhalen vormden de inspiratiebron voor zijn nieuwe roman Moed!. Cleave blijft verre van het grote-Blitzkriegverhaal en maakt zijn verhaal klein, persoonlijk en zeer indringend. Moed! is niet zomaar een simpele oorlogsroman. Met zijn verhaal, gebaseerd op zijn opa’s, maakt Cleave indruk tot ver na zijn laatste woorden. “‘Dat is moed. Of het is in ieder geval iets om je moed aan te besteden wanneer we die weer vinden.”

Hele recensie: Chicklit.nl

Meer recensies van Marloes