Spannend en emotioneel

Marcella_leest 12 november 2015
'Oog om oog' gaat onder andere over pesten. Jaap-Jan word al lang gepest. Op een gegeven moment wil Jaap-Jan het anders doen: hij verhuist en begint aan een studie. JJ krijgt vrienden. En het gaat prima met hem. Tot dat hij een oude bekende pestkop tegen komt.
Het boek gaat niet alleen over pesten, er komen ook andere onderwerpen aan bod. Zonder dat het 'teveel' word.
Het eerste deel van het boek heeft een fijne afwisseling tussen het heden en het verleden. In het tweede deel is dit niet meer het geval, maar was alsnog fijn om te lezen. Buddy heeft een fijne schrijfstijl. Je leest vlot door het boek heen, mede dankzij de spanning, maar ook dankzij de schrijfstijl.
Scrabble, een vriend van JJ, vond ik sommige momenten wat 'nep' overkomen. ik begreep Scrabble niet altijd. Maar het was niet 'ergerlijk'.
Dit boek is een aanrader: alleen al om stil te staan bij pesten. Eigenlijk zouden scholen dit boek op hun leeslijst moeten zetten. :)

Meer recensies van Marcella_leest