IJzingwekkend

Martijn '69 05 januari 2016
Zo. Wat een verhaal zeg. Hoe de daad van de jongen - die al vrij snel plaats vindt- alle verhoudingen in één knal op zijn kop zet. Hoe het gewoon maken van geweld, van vermoorden, iets in de jongen vernield lijkt te hebben. Na 'het schot' dreigt het 200 paginas lang. Voor mannen met een geschiedenis van doodschieten, mannen die alle drie anders willen reageren op 'het schot', is de ander een bedreiging geworden.
Een ijzingwekkend en gruwelijk verhaal. Ik vond het een ijskoude vertelling, ook al omdat 'de dode' zo lang bleef 'leven'.

De reden dat ik op een 3,5 uit kom is dat ik me soms niet goed kon concentreren op de lange beschrijvingen, die soms mooi waren, maar soms ook te diep filosofisch of te hallucinerend of anderszins soms moeilijk te volgen waren.

Meer recensies van Martijn '69