En mijn verbeelding slaat op hol

M.G. Pauwels 11 september 2018
Dit is weer zo een boek dat in mijn ogen moeilijk uit te leggen is. Het is een verhaal dat je moet beleven.
De vermelding "verbeeldingsroman" is hier echt passend, gezien de wereld die hier neergezet wordt, met geen andere te vergelijken is. Ondanks de beschrijvingen en de prachtige afbeeldingen, moet je je verbeelding er bij gebruiken, om het geheel te vatten.
Het verhaal van Chloƫ en haar kompanen is een saga die je naar alle hoeken van deze mysterieuze wereld brengt. Het is iets dat je beleeft en waar je zelf middenin lijkt te zitten. Sommige dingen zijn herkenbaar, maar andere dan weer niet.
Persoonlijk heb ik van deze fantast roman genoten en gaat dit boek zeker in mijn top 25.
De enige kritiek die ik eventueel kan inbrengen, is dat ik het soms nogal moeilijk had met de schrijfstijl. Bepaalde zinnen waren nogal lang of geformuleerd op een manier die voor mij ontleding nodig om begrijpbaar te zijn, wat het leestempo naar beneden haalde.
Dat terzijde zit ik zeker uit te kijken haar het vervolg, al eindigt dit verhaal zeker niet met een cliffhanger, zoals sommige andere series.

Meer recensies van M.G. Pauwels