Dit boek is zeker goed, ik heb het binnen drie dagen uitgelezen en het boeit met nog steeds. Mensen die zeggen dat dit geen boek is zijn niet goed snik. Maar ja dat heeft met smaakt te maken. Wat zeurt iedereen toch erover dat die personages slecht uitgelegd zijn, dat zijn ze helemaal niet. Ze zijn heel goed juist uitgelegd of heeft iedereen over de stukjes heengelezen over het verleden van, Robert, Vittoria, de camerlengo, Max Köhler enz.....??? nee toch hoop ik? Want volgens mij lezen de meeste dit echt met een oog. Tegen de meeste afkrakers wil ik zeggen lees een boek eens goed en niet met een half oog voordat je iets begint af te kraken. En het feit dat de kerk zegt dat het allemaal niet klopt en zich er zo druk over maken, dan zal er toch wel wat aan de hand zijn, anders zou de kerk niet zo doen. En ik weet zeker dat Brown dit niet zomaar uit een reisgidsje heeft, de informatie. Dit is echt een heel goed boek. Beter dan De Da Vinci code, alhoewel dat ook een goed was.