In het begin van dit boek moest je wel inkomen, veel geschiedenis van de VOC komt voorbij. Je leest over de heer L en zijn familie welk rol ze hebben gespeeld in de handel van het VOC. De heer L is dan ook een rijk vermogende man die zijn eigen mening heeft en ook eigen wetten. Hij wilt graag de familie graf uitbreiden en stuit dan daarom 3 onbekende kisten gelegd met lood. De heer L wilt deze graag onderzoeken en huurt een archeoloog genaamd Botter in. De heer L reist naar New York waar zijn zoon Roderick aan het werk is. Tijdens deze reist ontmoet hij Rachel een mooie vrouw die ook erg slim en gedreven is in haar vak. Ook Rachel heeft familie die vroeger met de VOC te maken heeft gehad alleen haar familie heeft niet zo goed geboert als de familie van L.
Rachel en de heer L komen steeds nader tot elkaar en eindigd ook met een verloving. Op het verlovingsfeestje in de avond krijgt de huishoudster van L, Emma, een ongeluk ze beland in coma in het ziekenhuis. De heer L twijfelt of dit echt een ongeluk is geweest of opzet. De heer L is niet altijd een lieverdje hij huurt louche types om het vuile werk op te knappen zodat hij zonder kleerscheuren een moord kan plegen.
Het einde van dit boek is zeer spannend, soms is het verhaal wat langdradig en het verhaal ging heel traag verder. Dat vond ik erg jammer ook dat er een vervolg komt terwijl dit boek niet dik is en je leest het vlot weg. Wel heel leuk (vind ik want ik houd van lekker eten) de diners worden uitvoerig omschreven waardoor ik heel veel trek kreeg! Het vervolg boek ga ik zeker lezen want ik wil meer weten over de kisten en de geheime boodschap en over Emma of het een ongeluk was of toch opzet?

Reacties op: Even inkomen maar heel spannend op het einde

Bestel het boek bij Libris vanaf 16,50 Bestel het ebook bij Libris voor 4,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 16,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 4,99