Waarschuwing!!! spoilers voor degene die de selection-triologie nog niet uit hebben!!

Het was wel een verbazing dat Kiera Cass nog een Selection boek schreef aangezien in het laatste boek eigenlijk een einde heeft maar ik ben blij dat ze het heeft gedaan. Het is een goed boek, het is anders dan de eerste boeken want je hebt een ander perspectief, maar het is nog een geweldig boek van Kiera Cass. Een aanrader voor de fans maar ook voor de niet fans. Je krijgt veel achtergrond informatie en leert meer over Illéa. En nu weet je hoe het verder is gegaan met America en Maxon.

Het boek gaat over Eadlyn, de dochter van Maxon en America. Er is de laatste tijd wat oproer in het land dus willen Maxon en America een nieuwe selectie organiseren om het volk wat te kalmeren. En aangezien Eadlyn ouder is dan haar tweelingbroer Ahren is zij de troonsopvolger en degene waarvoor de selectie wordt georganiseerd. In het begin vindt ze het vreselijk ze wilt ook niet serieus meedoen en maakt zelfs de afspraak om het maar 3 maanden te doen. En als ze dan geen geschikte jongen vindt mag ze alle jongens naar huis sturen. Maar door het boek heen komt ze er achter wanneer ze de jongens leert kennen dat ze eigenlijk best leuk zijn en begint ze gevoelens te creëren voor sommige jongens.

In het begin vond ik het boek niet zo leuk, ik vond Eadlyn vervelend, verwaand en verwend. Hoe ze overal mee omging ik vond het vreselijk. Maar ik wou doorlezen. Maar toen de selectie begon, begon Eadlyn langzaam te veranderen, plezier te hebben en een andere kant laten zien en dan begin je met haar mee te leven en haar sympathiek te vinden. Dus door het boek heen werd het steeds beter. En nu, nu ik het boek uit het hunker ik naar het volgende boek, ik wil weten wat er gaat gebeuren! Dus een geslaagd boek van Kiera Cass met een mooie groei van de hoofdpersonage.

Reacties op: Een nieuwe selectie!

Bestel dit boek vanaf  €10,00 bij

Bestel dit ebook vanaf  €6,79 bij