een mooi en op zijn tijd spannend verhaal

10 oktober 2014
Recensie: Robyn Carr – Thuis in Virgin River
Dit is het eerste deel van The Virgin River serie. Het gaat over Melinda, verpleegkundige en verloskundige in LA, die na een hectische tijd weg wil uit LA en in een rustig stadje op nieuw wil beginnen. Ze krijgt een baan in het stadje Virgin River bij een oudere dokter en een prachtige blokhut voor een jaar. Als ze daar aan komt blijkt die dokter geen hulp te willen en de prachtige blokhut blijkt een bouwval te zijn. Met in haar hoofd zo snel mogelijk weer om te keren en weg te gaan uit het gat, word er een vondelingetje neergelegd voor de deur van de dokterspraktijk. Ze besluit nog even te blijven om een goed thuis voor de vondeling te zorgen en daarna zo snel mogelijk weg te gaan. Maar dan raakt ze gehecht aan het stadje, en ook aan de knappe barman Jack. Steeds als ze besluit weg te gaan houd iets haar tegen. Zou ze dan toch een nieuwe thuis gevonden hebben?

Ik had nog nooit wat van Robyn Carr gelezen en was dan zeker ook erg benieuwd naar haar schrijfstijl en haar boeken. Haar schrijfstijl is erg fijn. Het leest lekker weg en ook al is het geen spannend boek, ik wilde wel graag steeds verder lezen en weten hoe het verder ging. Het is fijn geschreven en leest lekker weg. Het verhaal zelf is beschreven alsof het echt allemaal zo is. Het zou heel goed kunnen dat er in een stadje in Amerika zoiets gebeurt en dat dit allemaal waargebeurd is. Ik vind het boek zeer fijn lezen en zou het zeker aanraden aan vrienden die ook een boek willen lezen dat lekker weg leest, maar toch ‘spannend’ genoeg is om toch te willen doorlezen. Ik heb het boek in een paar dagen uitgelezen zou nu heel graag het volgende boek willen lezen om te kijken hoe het verder gaat met Melinda, Jack, Doc en de rest van het prachtige stadje Virgin River.