Lekker stukje fantasy, waar je het liefst even goed de tijd voor neemt.

Max Davidse 13 augustus 2015
Het recht van de Radch is geen lichte sci-fi. Als lezer moet je echt wel even zorgen dat je de tijd hebt wanneer je dit boek gaat lezen. Ik had dit eigenlijk niet en moest daardoor steeds korte fragmentjes lezen. Ik merkte wel dat dit het verhaal niet echt goed deed. Het liefst neem je minimaal een uur per keer de tijd om te lezen, want dan kun je echt even dieper in het verhaal duiken.

Het verhaal is in zoverre uniek, dat het niet echt standaard is om een ruimteschip te hebben dat als hoofdpersonage dient. Dat geeft het een hele andere kijkwijze die je niet vaak terug zult zien. In het begin worstelde ik wat met de zij vorm die Breq eigenlijk consequent aan blijft houden of het nu een mannelijk personage of een vrouwelijk personage betreft. Wat echter heel knap is, is dat je na een tijdje daar helemaal niet meer mee bezig bent.

Al met al ben ik heel benieuwd geworden naar de volgende delen van deze serie, en die ga ik zeker ook lezen.

Meer recensies van Max Davidse