Leuke afsluiting

Me03 11 februari 2018
Vergis je niet.

Vergis je niet is alweer het derde deel van de Blingg serie. Ook bij dit boek ben ik een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant is het verhaal levendig en spannend, aan de andere kant irriteer ik me persoonlijk soms behoorlijk aan Sophie. Natuurlijk gebeuren die dingen om het verhaal wat spanning mee te geven maar bij mij wekte het voornamelijk irritatie op. Ze doet dingen of uit naïviteit of is bewust bezig de kat op het spek te binden. Weet eigenlijk niet wat erger is.
Ondanks deze voor mij kleine irritaties is het boek verder wel leuk en vlot geschreven. Neemt de schrijfster je mee op hun weg en laat genoeg dingen gebeuren om ervoor te zorgen dat je verder wilt blijven lezen. Wat in dit deel ook fijn is is dat er zowel uit het perspectief van Sophie als van Frederick wordt geschreven. Hierdoor kom je toch meer te weten over Frederick waardoor het boek net wat meer diepgang krijgt.

Echter als je niet van spoilers houd kijk dan vooral niet hoeveel pagina's het boek heeft. Ik heb namelijk wel die gewoonte, even kijken hoeveel bladzijdes voor ik begin. Helaas viel mijn oog op iets wat ook niet te missen valt. Waardoor ik eigenlijk al wist hoe het zou eindigen. Dit vond ik zo vervelend. Het is een leuke aanvulling op het boek maar helaas voor mij kwam het neer op een grote spoiler waar ik erg van baalde.
Ondanks deze dingen heb ik toch genoten van het leven van Sophie en Frederick. En is het einde goed zo in mijn ogen is het verhaal af. Ben benieuwd naar deel 4 in de serie. En hoe het de nieuwe hoofdpersonages zal vergaan.

Meer recensies van Me03