Een geweldig kookboek

07 juli 2019
In 2011 kreeg Ella een zeldzame ziekte. Door plantaardig te gaan eten werd zij beter. Sindsdien ontwikkelt zij recepten, die ze deelt met ongelooflijk veel volgers en lezers; ook heeft ze een Deliciously Ella-app en een kleine Deli in Londen. In het kookboek Deliciously Ella deelt zei 100 nieuwe, plantaardige, vegetarische en vegan recepten uit haar Deli in Londen. Deze recepten worden afgewisseld met verhalen uit haar dagboek.

Toen ik het boek in handen kreeg kon ik niet wachten om er doorheen te bladeren. Het boek heeft een heerlijke stevige kaft dit vind ik zelf erg belangrijk aan een kookboek. De verschillende hoofdstukken zijn ingedeeld door middel van een gekleurde rand aan de pagina’s bijv ontbijt. Doordat deze gekleurde pagina’s kun je erg makkelijk naar het hoofdstuk bladeren dat jij nodig hebt.

Persoonlijk vond ik de dagboek stukjes een hele mooie toevoeging in het boek want daardoor werd het meer dan alleen een koekboek. Je krijgt een mooi kijkje in het leven van Ella Mills en waarom bepaalde recepten in het boek staan.

Dan de recepten zelf op het eerste oog viel me op dat de meeste ingrediënten in zo’n beetje elke super markt op de hoek te krijgen zijn en dat is een goed begin. Want zeg nou zelf je hebt niet altijd zin om stad en land af te lopen opzoek naar bepaalde ingrediënten. De recepten hebben een mooie variatie van Salade tot hoofdgerechten en van ontbijt tot lekkere taarten. De recepten zijn niet te ingewikkeld en daardoor door elke thuiskok goed te maken.

Ik heb het recept voor romige champignonsoep, appel compote en zoete aardappel courgette stoofpot. De recepten zijn allemaal gelukt en ik vond ze ook erg lekker. Ik geef dit kookboek een dikke 9.

Meer recensies van