Spanning, magie en liefde

Simon Snow is een machtige magiër. Sterker nog hij is de Uitverkorene in de strijd tegen de Sleur, een boosaardig wezen dat magie laat verdwijnen. En dat alles terwijl hij nog op school zit en er zeker van is dat zijn kamergenoot Baz een vampier is met snode plannen.

Als Simon op een nacht de verschijning van de dode moeder van Baz ziet, die hem vraagt een boodschap over te brengen aan haar zoon besluit Simon om Baz te helpen haar moordenaar te vinden. Dingen blijken niet te zijn wat Simon dacht en zijn wereld komt op zijn kop te staan.

Dit verhaal heeft alles: het is spannend, de karakters zijn goed uitgewerkt en door het wisselende perspectief voel je goed mee met de karakters. De schrijfstijl leest goed weg. Er zit humor in, vooral hoe de spreuken zijn uitgewerkt (kinderrijmpjes en citaten uit bijvoorbeeld Star Wars). En het liefdesverhaal maakte heel veel bij me los. Ik kan niet wachten op het vervolg!

Meer recensies van Melissa Markesteijn