Erg spannend!

07 maart 2016
Het Pi-algoritme is een tot op het bot spannend boek. Een genot om te lezen, want Bert Bergs schrijft prachtige, mooie zinnen. De karakterbeschrijvingen komen goed uit de verf. Zo had ik direct al sympathie voor de Gentse professor Gert Coorevits, die zich ernstig gepasseerd voelt.
In het boek komen vele personages voor en dit is, in combinatie met de vele flashbacks, in eerste instantie enigszins vermoeiend. Binnen een hoofdstuk zijn er 3 à 4 flashbacks, die ik met name in de eerste hoofdstukken hinderlijk vond. Gaandeweg raakte ik hieraan gewend. In hoofdstuk 4 slaat de vlam in de pan met de zoete wraak van Coorevits en daarna was het boek moeilijk weg te leggen.
De zoektocht naar de verdwenen professor brengt journalist Marc Ackein op vele plekken en bij veel verschillende personen. Dit geeft afwisseling van locaties en sfeer. Het boek raakt een actueel thema (cyberveiligheid) en het slot is onverwacht. Kortom, een aanrader!

Meer recensies van