Weergaloos debuut !! WOW !!

Mieke Piersma 24 januari 2023
Het is alweer negen jaar geleden dat ik deze beklemmende thriller heb gelezen en wist gelijk dat ik die ooit nog weer een keer zou gaan lezen.
Al is het nu dus de tweede keer dat ik deze thriller heb gelezen, ik vind het nog steeds een fantastisch, ijzersterk debuut van Corinne Vlaminckx !
De vaart zit er goed in, de personages komen echt tot leven en de schrijfstijl is zeer prettig, vlot en toegankelijk. Ik ben heel erg onder de indruk !

Het verhaal gaat over Lizzy die in haar tienerjaren een vreselijk drama heeft meegemaakt. Haar vader schoot haar moeder dood en deze afschuwelijke trauma blijft haar nog jaren achtervolgen.
Haar man Richard is een eigengereid persoon, die volledig de controle over Lizzy wil hebben. Omwille van haar zoontje Bram laat ze zich veel gezeggen en vaak twijfelt ze aan zichzelf of ze het wel goed doet. Ik kon het boek geen moment wegleggen, want ik moest gewoon weten wie het op Lizzy gemunt heeft en waarom…..Wie is het die haar stalkt met smsjes, haar belt en brieven stuurt met de inhoud: moordenaar!? Er komen verschillende personages voorbij die het zouden kunnen zijn, maar geleidelijk aan werd het voor mij duidelijk wie de dader was.

Ik vond dit een heerlijke, spannende pageturner die geen moment verveeld. Van het begin tot het eind wordt je in dit verhaal meegezogen en voel je je betrokken met Lizzy.
Je kan je niet voorstellen wat zo’n trauma met een mens doet. Een indringend verhaal met een spiritueel tintje…
Jammer dat we al heel lang niks meer van deze schrijfster gehoord hebben. Ik vind dat dit boek een dikke vette 5* heeft verdiend.

Meer recensies van Mieke Piersma