Recensie Sara's broer

Mieke Piersma 08 februari 2012
Sara’s broer is een als “thriller” gekwalificeerde jeugdroman. Een zeer geslaagd boek, niet alleen voor de jeugdige lezers maar ook voor jong volwassenen. Het boek is vlot geschreven en leest lekker weg, niet te moeilijk en vooral niet teveel details. Als lezer ga je meeleven met hoofdpersonage Kate, die op zoek lijkt te zijn naar meer spanning in haar leven, gezien haar ietwat saaie burgerlijke bestaan. De personages zijn eenvoudig omschreven, maar geen woord te weinig of te veel, ditzelfde geldt voor de omgeving waar het verhaal zich afspeelt. Op de cover van het boek is te lezen dat het boek onder het genre thriller valt, maar dat is absoluut niet waar. Er zit geen spanning in het boek, maar het is wel een leuke, vlotte (jeugd)roman.
Sara, de vriendin van Kate wordt neergezet als een gecompliceerd persoon en de personage is zo goed weergegeven, dat ik haar erg onsympathiek vond. Eigenlijk een mispunt!
Ik heb dit boek in één adem uitgelezen en heb van de schrijfstijl en het verhaal genoten.

Meer recensies van Mieke Piersma