Actueel thema !

Mieke Piersma 06 juni 2015
Het heeft even geduurd voor ik lekker in het verhaal zat. Ik struikelde over de computertermen en de uitgebreide uitleg over het etisch hacken. Ik ben niet zo’n computerfreak, dus was dit voor mij taaie kost. Ik was in het begin lichtelijk teleurgesteld,maar dat kwam naarmate ik verder kwam in het boek, weer helemaal goed. Vooral op het eind is de spanning te snijden…

Mara heeft haar eigen bedrijf en is bezig met de beveiligingssystemen van computers.
Richard Moorman van de Dutch Broadcasting Group heeft haar gevraagd om het netwerk van zijn bedrijf te testen op veiligheidsrisico’s en ze neemt deze uitdaging aan.
Ze haalt hiermee een knoeperd van een opdracht binnen, waar ze heel blij mee is..
Dit werk is haar lust en haar leven en ze kan daar vierentwintig uur per dag mee bezig zijn.

Ze had haar bedrijf SecuryComp willen beginnen met haar man Michael, die helaas door een auto ongeluk om het leven gekomen is. Zij heeft dit ongeluk overleefd en haar man was op slag dood.

De verhaallijnen wisselen vanaf de tijd dat ze in Massachusetts studeerde en het verdriet en gemis van Michael, totdat ze weer terug in Nederland is en het druk heeft met haar werk in de beveiligingssysteem. Het verdriet en het gemis van haar kinderen Jamil en Isra, die door haar ex ontvoerd zijn naar Irak. ..De personages van het heden en verleden komen samen en vormen het geheel van dit (waargebeurde) verhaal..

Als er bij haar ingebroken wordt en haar laptop en de foto van de kinderen verdwenen is, weet ze zeker dat ze iets op het spoor is…Iets wat bedreigend is voor haarzelf en Nederland..Heeft Moorman hier iets mee te maken? Of misschien een medewerker van de Dutch Broadcasting Group, die van dat lek weet? Dan komt ze voor de onmogelijke beslissing te staan om te kiezen voor haar kinderen of voor het saboteren van gegevens, zodat ze een geplande, levensgevaarlijke terreuraanslag kan tegenhouden….

Meer recensies van Mieke Piersma