Heel goed geschreven YA boek met heftige passages!

Mieke Piersma 05 oktober 2015

Als Luna een avondje uit gaat, merkt ze wel dat Nicolai haar leuk vind…eigenlijk heeft hij al weken zijn ogen op haar gericht en dan heeft hij de moed om Luna aan te spreken.

Zij krijgen een relatie, waar niet iedereen heel blij mee is…Haar ouders kunnen het wel goed vinden met Nicolai – net als het jongere broertje – maar haar oudste broer vertrouwt hem niet…

Luna vertrouwt hem volkomen, want zij is blind van verliefdheid … maar dan gebeuren er een aantal vreemde dingen…Zou het dan toch waar zijn wat haar broer Nick ontdekt heeft ?

De proloog zet je meteen op scherp en je wilt doorlezen wat voor vreselijks er gebeurd is….

Het boek is heel toegankelijk geschreven voor jeugd, maar ook voor ouderen. De schrijfstijl is heel prettig, je vliegt gewoon door het boek heen en voor mij was wegleggen geen optie..

“Voor altijd” is vanuit het perspectief van meerdere personen geschreven in de ik vorm, dat leest heel fijn en duidelijk, zodat je het verhaal ingetrokken wordt in de belevingswereld van Luna, Quinty, Nicolai en Dewi P. Ik heb vaak met kippenvel gelezen als het ging over Nicolai en wat hem allemaal aangedaan is.

Dit is het eerste boek wat ik lees van deze auteur, maar zeker niet de laatste..

Ik vond het een zeer goed boek wat ik waardeer met 5* ! Een absolute aanrader !!

Meer recensies van Mieke Piersma